Magyarország legnagyobb, marketingtrendekkel foglalkozó Kkv-konferenciája

Magyar Marketing Fesztivál

Bevezetés az online marketing világába

2016. január 25. - Dorisz Andok

Mit takar a PPC rövidítés, illetve miért fontos az online marketingben?                                             Hogyan működik a keresőoptimalizálás és milyen szerepet játszanak benne a kulcsszavaink?

Összeállításunkban ezekre a kérdésekre keressük a választ.

Digitalizált világunkban, hogyha  az interneten böngészünk, biztosan találkozunk az online marketinggel, még akkor is, ha nem feltétlenül tudunk róla.
Hogyha mi magunk még nem vagyunk online hirdetők, a keresőoldalakon találkoztunk már olyan hirdetésekkel, amelyek a keresőmarketingnek köszönhetően kerültek kiemelt helyre.

#1 : Mi az a PPC marketing?

A PPC azaz ’pay-per-click’ kattintás-alapú marketinget jelent, ahol a hirdető akkor fizet, hogyha a hirdetésére kattintottak, nem pusztán a hirdetési felületeken való megjelenésért. Tulajdonképpen ez azt jelenti, hogy a hirdető nem várja meg, hogy a látogatók organikusan felkeressék az oldalát, hanem „megvásárolja” a látogatókat.
Éppen emiatt a PPC marketinget teljesítmény alapúnak is lehetne nevezni, hiszen a hirdetés költsége azon múlik, hogy ténylegesen mekkora látogatást jelent a weboldalnak.

adwords_2_1.jpg

A PPC marketing egyik legnépszerűbb formája a keresőmarketing, mely a weboldal láthatóságát növeli a keresőoldalakon. Ennek a marketingnek az alapja a kulcsszó: a hirdetők ugyanis a keresőoldalak első találati helyére kulcsszavak alapján licitálhatnak. Megfelelő kulcsszavak választásával a hirdetéseink kiemelt helyen jelennek meg a keresőoldalakon.

Ahhoz azonban, hogy a keresőoldalon egy weboldal az első helyre kerüljön, sok múlik az online marketing kampányon: a kulcsszó megtalálásán és kiválasztásán, a jó hirdetési kampányon, a megfelelő landing page-en (landing oldalon, ahová a hirdetés mutat), illetve a releváns tartalmon. A keresőoldalak ezeket a szempontokat veszik figyelembe, illetve jutalmazzák: azoknak a hirdetőknek, akik kreatív és releváns tartalmakat szolgáltatnak a látogatóiknak, kevesebbet kell egy kattintásért fizetniük, így magasabb lehet a profitjuk.

A PPC marketing akkor működik megfelelően, ha egy kattintás ára megtérül, azaz egy látogató lényegesen nagyobb nyereséget eredményez az oldalnak. Például ha egy kattintásért a hirdető 300 forintot fizet, de a haszna 3000 forint.

#2 : Mit tegyünk, hogy mi is megjelenjünk a keresőoldalakon?

A keresőoptimalizálás (SEO: Search Engine Optimalization) az a folyamat, amikor keresőbarát elemek beépítésével javítjuk a weboldalunk láthatóságát a keresőoldalakon. A sikeres keresőoptimalizáláshoz jól kiválasztott, releváns kulcsszavakra van szükségünk a weboldalunkon, amelyek segítik majd a keresőalgoritmusokat. A kulcsszavak mellett érdemes jól megválasztani a weboldal tartalmi elemeit, mint a HTML kódokat, a szövegek tartalmát és a képeket.

A másik módszer az organikus keresőoptimalizálás mellett a gyors és hatékony megjelenéshez a Google Adwords.

#3 : Mi az a Google AdWords?

Az AdWords, a Google online hirdetési programja, egyben a legnépszerűbb teljesítmény alapú online marketing eszköz.
Népszerűségét főleg annak köszönheti, hogy elsősorban a Google keresőn és annak tulajdonában levő lapokon jelennek meg a hirdetések, amelyek a Google piaci helyzetének köszönhetően nagy nyilvánosságot jelentenek.

Ahogy korábban már volt róla szó, az AdWords is pay-per-click, vagyis kattintásalapú fizetési modellel dolgozik, tehát a felhasználók kulcsszavakra licitálnak, majd a hirdetésükre kattintók után fizetnek. Minden egyes lefuttatott keresésnél a Google végigböngészi az Adwords hirdetőket, majd felállítja a nyertesek listáját, akik így kiemelt helyeken jelennek majd meg a keresési eredmények között. A “nyertesek” kiválasztásában különböző tényezők játszanak szerepet, többek közt a hirdetések releváns kulcsszavai és tartalma, illetve ezzel együtt a licitek költségkerete.

adwords_1.jpg

A kulcsszavak megtalálásához használhatunk kulcsszókereső eszközöket (például a Google Kulcsszótervezőt), hogy megtudjuk, mely kulcsszavak lehetnek kiemelten relevánsak az üzletünkben.

A cél, hogy oldalunk megjelenjen a keresőben, amikor az emberek a mi üzletünkhöz kapcsolódó termékekre vagy szolgáltatásokra keresnek rá.

Ezeket a kulcsszavakat érdemes szorosan összekapcsolódó csoportokba rendezni. Hasznos lehet számunkra a negatív kulcsszavak beállítása is, melyekkel ki tudjuk jelölni, hogy mely kulcsszavak esetén ne jelenjen meg a hirdetésünk.
Hogyha például prémium szolgáltatásokat vagy termékeket kínálunk, kizárhatjuk az “olcsó” vagy “használt” kulcsszavakat, így elősegítve a hirdetéseink relevanciáját.


Érdemes kiválasztani, mely kulcsszavakba fektetünk be, hiszen így elkerülhetjük, hogy a szükségesnél többet fizessünk az online  marketing kampányaink során.

A rendszer a keresések során a hirdető költségvetéséhez igazítja a megjelenéseket, így minden keresés az adott kulcsszavainkra egy aukciónak felel meg, amiben a legjobb hirdetések kerülnek első az helyekre.

Többet szeretnél megtudni az online marketing világáról?

Kövesd a most indult online marketing blogunkat:

www.adwordsblog.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingfesztival.blog.hu/api/trackback/id/tr558311126

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása