Magyarország legnagyobb, marketingtrendekkel foglalkozó Kkv-konferenciája

5 marketing trend, ami meghatározza a 2017-es költségvetésed

2016. december 24. - $Norbert$

Az utóbbi év tartalommarketing-trendjeinek (promótálás, interaktív történetmesélés, epizódikus tartalmak, közösségimédia-kommunikáció, befolyásolás) fontossága tovább növekszik újabb ajánlásokkal és elemekkel. Nézzük is ezeket!

 kep06-1600.jpg

Élő videók

Miért invesztáljunk bele?

Napjainkban a cégeknek 24/7-es online jelenlétre van szüksége, mert az emberek igénylik az olyan tartalmakat, amiket autentikusnak éreznek. Az élő videó a tökéletes megoldás arra, hogy cégedet tartalomszolgáltatóvá alakítsd.

A videomarketing (2017-es újdonságok itt) hatékony eszköz a közönség figyelmének felkeltésére, és átalakítására. Egy, a Web Video Marketing Council által végzett kutatásban a megkérdezett marketingesek, ügynökségek és menedzsmentjeik 73%-a megerősítette, hogy a videóknak pozitív hatása van a marketingre.

„Ahogy évről évre fejlődik a technológia, a videók rengeteg formája létezik, a webes oktatásoktól, a beszámolókon keresztül, a speciálisan az Instagramra készíthető videókig. Vannak néma videók, 360 fokos videók, vagy élő videók, csak hogy párat említsünk. A Twitter megalapítójának az egyik, részvényesei számára biztosított előnye az élő videó, amely megfordítja a lassú hirdetéseladást és a felhasználás-növekedést. A vezető közösségi csatorna, a Facebook bevezette a LIVE videót. A Facebook még teszteli az élő videós bejelentkezések alatti reklámok és hirdetések hatását, a Snapchet pedig az élő videón is használható filtereit. Azok a márkák, akik jelen vannak azokon a közösségi csatornákon, amelyek élő videós lehetőséget ajánlanak, el kell gondolkodniuk azon, hogyan tudják az adott pillanatban óriási tartalomra éhező közönségüket elérni.”

Miért lesz a LIVE videó népszerű?

Azért, mert a belépési küszöb alacsony, és az élő videó lehetőséget nyújt a nyers, nem megszerkesztett instant tartalom biztosítására. Az Instagram vonzereje is abban állt, hogy szerkesztett tartalmat nem lehetett feltölteni, ezért azt gondoljuk a videóknak is lesz egy erős hatása, ha másért nem, a különlegessége miatt. A tendencia az, hogy a Facebook, a Twitter, vagy az ehhez hasonló oldalak befolyásolják majd a fogyasztó viselkedését, miközben a brandek mindig a kevesebb költség irányába mozdulnak, különösen, ha az innovatív: ezek a megoldások pedig egyelőre ingyenesek. Jelenleg a Facebook LIVE videó a legjobb. Facebook-marketing trendek 2017-ben itt

Melyik csatornák a legjobbak az élő videó tekintetében?

Az egyik oka a tartalommarketingesek sikerességének, hogy ők már megértették az élő média lényegét. A brandeknek is meg kéne érteniük. Úgy kellene a cégekre gondolni, mint egy 24 órás multimédiás hírcsatornára. Például a Shoutwest Airline élőben fogja megmutatni az új gépét: a kultúrájukat a kirakatba teszik, és folyamatosan informálják a fogyasztókat mindenről.

 

eDM, Hírlevelek

Miért invesztáljunk bele?

A hírlevél alapvető ahhoz, hogy a média egy széles közönséget érjen el, a brandeknek pedig azért, hogy a tartalommarketing megtérülését (ROI) bizonyítsa.

Semmi kétség, hogy a hírlevelek fontos részét képezik a marketingednek: részei annak. Egy kutatás szerint, a hírlevél egyik, az 5 legjobb forgalmat hozó eszköz közül, a Washington Post szerint a hírlevelekre történő feliratkozások 145%-kal növekednek évről évre. Mielőtt azt gondolnád, hogy a hírlevél csak a vállalatoknak jó megoldás, tudnod kell, hogy nagyon hatékony vezető csatorna lett a B2B és a B2C vállalkozások számára is: sőt, sok cég már elkezdte előtérbe helyezni a hírlevelek szegmentálását is.

Mi tesz egy hírlevet jó hírlevéllé?

Egy hírlevélnek, minden platformon, és eszközön jól kell kinéznie, fontos, hogy legyen benne a címzett számára releváns információ, mindig tartalmazzon egy cselekvésre felszólító részt, és elkötelezze a címzettet.

E-mail marketing trendek, újdonságok 2017-re itt

Hogyan tudják a brandek a legjobban bebizonyítani a hírlevelekből származó befektetés-megtérülést?

Az email marketing az egyik hatékony módja, hogy a fogyasztókat rávedd a vásárlásra, és hogy elkötelezd a vásárlóidat. A B2C cégeknek érdemes lenne használni az email marketinget, és egy automata technológiát, ami szinkronizálja az e-commerce rendszert, és megmutatja, pontosan mennyi jövedelmet hoz a kampány. (CRM-workshop a Marketing Fesztiválon!)

Mi a digitális hírlevelek jövője?

Minden olyan brandnek kell egy, amelyik tartalom marketinget csinál?

A hírlevél a lehető legegyszerűbb módja a kommunikációnak, azokkal, akik feliratkoztak, mert hallani akarnak rólunk. Azok a brandek, akik nem küldenek hírleveleket, nem használják ki az egyik legjobb eszközt.

Történetmesélés

Miért invesztálj bele?

Röviden: A jól elmondott történet lesz a legjobb módja a közönséged figyelmének megtartására és felkarolására.

Volt egy időszak – még néhány évvel ezelőtt –, amikor a tartalommarketing még új volt a digitális marketing világában, amin keresztül a brandek sikeresen elérték, megragadták és átalakították a közönségüket úgy, hogy a történetmesélő tartalmak nélküli technikákra fókuszáltak. Akkor még a tartalom volt a legjobb dolog, és erről szólt minden marketinges oldal. Az embereknek elegük volt abból, hogy hirdetésekkel zaklatják őket, és ugyanazt a termékorientált tartalmakat hallják különböző helyekről. A nézettségek özönlöttek, a beszélgetések az egekbe szöktek, a marketingesek pedig boldogok voltak, hogy bizonyítani tudták munkájuk gyümölcsét a vezetőségnek.

Természetesen ezekben a narratívákban még mindig van igazság, de most a legjobb marketingesek úgy viselkednek, mint az igazi történetmesélők. A történet pedig 2 okból erős az üzletben.

  1. Az egyik, hogy dinamikus változással fókuszál a beszélgetésekre ahelyett, hogy az állandó trendekről jelentene, ami sokszor addig változik, amíg már túl késő lesz a cégeknek a válaszadásra.
  2. A másik, hogy vezetőket követel, akik nemcsak azokat a lehetőségeket fontolják meg, amelyeket az adott döntés fog reprezentálni, hanem az összes ellentét potenciális erejét is.

Ezek azok a vállalaton belüli vagy kívüli dolgok, amik megelőzhetik azokat a döntéseket, amik a sikerhez vezetnek.  

„A klasszikus hirdetési technikák az ígérgetésen és a kérkedésen alapulnak. Amit a brandek okosan csináltak az az, hogy felismerték, hogy az Y és a Z generáció folyamatosan a nyomukban van, és kedvezőtlen a kérkedésre, és az ígéretekre adott reakciójuk.

Idegesíti Őket a »mi vagyunk a legjobbak, legnagyobbak, stb… a versenytársakkal szemben« fajta tartalmak. Kritikusan szemlélik, hogy az ígéretek – amelyeket a cégek tettek – be lesznek-e, vagy épp nem lesznek-e betartva. Ők azok, akik megveszik a programot, szolgáltatást, terméket, és azonnal értékelik is, ők egyszerűen nem engedik a marketingeseket, hogy olyanokat mondjanak nekik, amit nem hisznek el.

A vásárló meggyőzéséhez az út a figyelmének felkeltése a történetekkel. A történet a leghatásosabb út, hogy figyelmet kapjunk, mert folyamatosan változik az, ami az emberek figyelmét vonzza. Addig, ameddig a dolgok normálisan történnek, arra figyelsz, amit épp csinálsz. De amint valami változik, akár megcsörren a telefon, vagy bármi más változik körülötted, az lesz a figyelmed központjában.”

Natív hirdetések


Miért invesztálj bele?

Manapság egyre többen blokkolják a hirdetéseket, mert a felhasználók természetes felhasználói tapasztalatokat akarnak, ezért a natív videó sokkal hatékonyabb, mint a „push” videó. Videómarketing-trendek a IV. Marketing Fesztiválon!

Talán az egyik legfontosabb változás, ami a marketing és a média életében az elmúlt években bekövetkezett, az a natív hirdetés. A natív hirdetés nem zavarja meg a felhasználói tapasztalatokat, és hasznos információkat ajánl hasonló formában, mint más tartalmak az oldalon, tehát a használó jobban elkötelezi magát mellette, mint egy banner mellett.

A környezetbe integrálódása miatt ez a hirdetésfajta az elmúlt években nagyon sikeres lett, és ez a siker folytatódik a jövőben is. A New York Times szerint a folyamatosan hirdetéseket blokkoló világban a natív hirdetés a kulcsa a fennmaradásnak.

A Buzzfeed is ezekre épít, és a The Atlantic is kb 75%-át a jövedelmének a natív hirdetéseknek köszönheti 2016-ban.

Úgy tűnik, hogy a cégek egyre többet költenek a natív hirdetésekre, bár maga a natív hirdetés fogalma zavart okozott.

Miért fontos natív hirdetéseket készíteniük a brandeknek 2017-ben?

Mert bár nem helyettesít más hatékony marketingmegoldást, a vásárlókkal való ilyen kommunikációt is, mindenképpen bele kell vennünk a különböző tartalom stratégiákba.

Van különbség abban, hogy a B2B- és a B2C-brandeknek hogyan kéne a natív hirdetések használatában gondolkodniuk a tartalmukat tekintve?

Hiba azt gondolni, hogy a B2B cégeknek sokkal márka-orientáltabbnak, vagy kevésbé személyesnek kellene lennie a tartalmukban, mint a B2C-nek, mert már a B2C cégek is azt remélik, hogy kapcsolatba tudnak lépni az emberekkel a tartalmukon keresztül.

Azzal, hogy különleges történeteket mondanak el, a B2B cégek képesek mélyebb tartalmakat létrehozni az egyéneknek, és közelebb kerülni hozzájuk. Amik eltérhetnek a B2B cégek esetében, az a felület, és ebből adódóan a mód és a forma, ahogyan elmesélik a történetet. A B2B cégeknek ahhoz, hogy elérjék az individuális fogyasztókat, figyelniük kell arra, hogy biztosan más tónusú, hangszínű és formátumú tartalmakat használjanak.

Milyen fajta natív hirdetések és tartalmak azok, amikbe megéri befektetni? Van amelyik értékesebb, mint a másik?

A natív hirdetésekbe való befektetések megtérülése függ a hirdetés céljától, és a választott partnertől. Fontos, hogy gondosan válaszd ki a hirdetésed formáját, és a partnert, aki a véleményed szerint a legjobban közvetít, és mindenképp figyelj a mérhetőségre.

Virtuális valóság

Miért invesztálj bele?

Röviden: Mert nagyon magával ragadó, és megkülönböztet a versenytársaktól

A VR (virtual reallity) még nem egy teljesen kialakult stratégia, és nem egy olyan hatásos eszköz, mint az email vagy a közösségi média, de óriási lehetőségeket biztosít. Ha a versenytársaid nem nyitnak erre, neked akkor is meg kell próbálnod, különösen, ha az Y vagy a Z generáció a célcsoportod, akik sokkal jobban preferálják a „tapasztalati marketinget”.

Sok marketinges gondolja azt, hogy a VR túl drága, vagy túl új, hogy pénzt költsenek rá, és nem pontosan értik, miért kellene nekik a költségvetésük egy részét mégis ide fektetni?

Egy nyilvánvaló előnye van annak, hogy egy olyan vezető, de még ki nem forrott technológia éllovasai között vagy a versenytársaiddal ellentétben, mint a VR. Automatikusan abba a helyzetbe pozícionálod magad, hogy te megújultan, és előrelátóan gondolkodsz a közönségedről. A vásárlók 71%-a tekint így a cégekre, ha azok VR-t használnak. Ez a lehetőség hamarosan elveszik, ahogyan egyre többen és többen kezdik el használni, ebből a perspektívából sürgős lehet, de nem ez a VR-ben a legértékesebb dolog, hanem az, hogy a VR engedi a vásárlóknak, hogy megtapasztalják a branded ahelyett, hogy csak hallgatják, ahogy beszélsz róla. Elteleportálhatjuk a közönséget oda, ahova csak akarjuk, és beletehetjük őket egy általunk kreált történetbe.

Egy kutatásból kiderül, hogy 62%-a a válaszadóknak azt mondta, hogy a VR használata növeli az elköteleződést a márkák iránt, és a felhasználók több mint fele sokkal szívesebben vásárolna olyanoktól, akiknél van lehetőség a VR-re. Egy másik tanulmány pedig arra világított rá, hogy azoknál a tanulóknál, akik VR-rel tanulnak, az információk 80%-a megmaradt. Azok, akik a tradicionálisan tanultak, ez szám 20%.

Összehasonlították a fix framed és a virtuális valóságot. A VR nézésével töltött idő 5x nagyobb, a nézettsége gyakorisága 6x nagyobb, és a like-olási és megosztási rátája pedig 7,5x nagyobb, mint a fixe framedé.

A marketingesek számára tehát a VR lehetővé teszi az üzenetek jobb átadását és a közönség jobb elköteleződését. A vevők sokkal többször fogják megnézni üzeneteid, sokkal hosszabb ideig, és többször fogják azt megosztani. Ennek az erőnek elégnek kell lennie ahhoz, hogy meggyőzzön, a VR használata létfontosságú bármely hirdetőnek.

Persze a VR drágább, mint a bevált videó, ami néhány marketingesnek probléma lehet. Ha a tradicionális médiával kezded összehasonlítani, tényleg az lesz, de a VR annál sokkal több. Egyszerre közösségi médiakampány, esemény, személyes tapasztalat, és sokkal hatékonyabb mód egy célközönség megragadásához, mint egy sima kampány.

Végeztünk egy kutatást, ami ugyanazon a tartalmon alapult, de az egyik sima videó volt, a másik VR. A 360 fokos nézettsége 28,8%-kal volt magasabb, és kétszer annyian nézték teljesen végig, mint a simát.

A legnagyobb kihívás a VR-ben az, hogy megértsük, mint minden hatékony marketing kampánynak, ennek is történet az alapja. Nagyon csábító tud lenni csak a látványra támaszkodni egy kampány során, de valójában fontos a történet, mert az emberek ténylegesen be tudnak lépni az általunk kialakított világba: legjobb, ha ezt a technológiát a történet elmesélésére használjuk fel, ami összehozza a brandedet a közönségeddel.

Mielőtt elindulnál a VR útján, keress valakit, aki már kitalálta, hogyan mesélj el ezen keresztül jól egy történetet. A legvégén úgyis ugyanaz a szabály lesz érvényes az összes marketingkampányra. Találj egy olyan partnert, aki érti a branded, és képes jól tovább adni a történeted.

A 2017-es év is rengeteg lehetőséget és újdonságot rejteget! Kezd velük az új évet és készülj fel a 2017-es év üzleti- és marketing változásaira, újdonságaira! Ismerd meg a legújabb üzleti- és marketing trendeket a IV. Magyar Marketing Fesztiválon, 2017.01.26-án. Nézd meg a programot itt!

A bejegyzés trackback címe:

http://marketingfesztival.blog.hu/api/trackback/id/tr712071587

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.

Tetszett a bejegyzés? Kövesd a blogot!

blog.hu