Magyarország legnagyobb, marketingtrendekkel foglalkozó Kkv-konferenciája

12 egyszerű "munka-magánélet-egyensúly" tipp vállalkozóknak

2015. december 09. - $Norbert$

Szeretnéd, hogy a 2016-os éved sokkal eredményesebb legyen, igaz?  Akkor  fókuszálj a munkád és a magánéleted közti egyensúly megteremtésére!

work-life-balance.png

Az irányításod alatt dolgozó csapat vezetőként néz rád, így érthető ha azt mondjuk, a kiégés nem opcionális megoldás semmilyen időszakban sem. Elvégre a jó döntések meghozatala a te válladat terhelik, ezeken múlik a cég sikeressége és bizony ez a felelősség hatalmas nyomással és stresszel jár. De hogyan is tudunk olyan munka-magánélet egyensúlyt kialakítani, melyben egyszerre vesszük  gondjainkba az irányítást és tartjuk meg józan eszünket? Ebben a cikkben, pár hasznos tippel szeretnénk rávilágítani ennek a problémának az orvoslására.

Mit is értünk kiégés alatt?

A Psychology Today magazin a következőképpen definiálta:

Krónikus stresszes állapot, mely fizikális és érzelmi kimerüléshez, a produktivitás hiányához, cinizmushoz és a világtól való elforduláshoz vezet. Ha valaha is éreztél ilyet, tudod, hogy nem kellemes állapot.  

Egy bizonyos pont után, ez az érzés az alkalmazottainkkal való kapcsolatainkra, sőt, még az üzleti döntéseinkre és sajnos sokszor a magánéletünkre is kihat.

De nézzük, mi is az 12 munka-magánéletet-egyensúly tipp, melyek segítségével tarolni fogsz vállalkozóként 2016-ban?

#1 : Kapcsold ki a az internetről áradó értesítéseket!

Ha a számítógép vagy mobilod rabja vagy és függőként csekkolod az emailjeidet, sosem hagysz az agyadnak időt pihenni, regenerálódni.

Láttál már étteremben embert,  aki nemes egyszerűséggel ignorálta a másik felét és beszélgetés helyett folyamatosan a mobilján pötyögött? Biztos, hogy igen, és biztos te sem tartottad illedelmes viselkedésnek.

Tehát munkaszüneti időben kapcsold ki az email-,közösségi média és az applikációk "push" értesítéseit.

Hidd el, ezzel a lépéssel sokkal jobban az időd ura lehetsz. (a kapcsolataidban való aktívabb részvételről nem is beszélve).

#2 : Bízz meg másokban, delegálj!

Rengeteg cégvezető rendelkezik a „Mindent én” mentalitással, ami természetesen tisztelendő, de hosszútávon nem mindig előnyös.

Ez a tendencia egyáltalán nem is ritka: a londoni üzleti tudományokkal foglalkozó professzor, John Hunt megvizsgálta, hogy a vezetők csak 30%-a  vélte úgy, hogy jó feladatok delegálásában, míg csak 33%-a az alkalmazottaknak gondolta úgy, hogy a főnöke kellő delegációs készségekkel rendelkezik.

Ez annyit jelent, hogy 10-ből összesen 1 menedzser van tisztába azzal, hogyan kell helyesen feladatokat kiosztani, delegálni.

6 lépéses minitanfolyam, hogyan adjuk ki hatékonyan a munkát kezeink közül:

  1. Azonosítsd azokat a feladatokat, melyeket másra bízhatsz.
  2. Gondold végig kik azok az alkalmazottak, akik rendelkeznek az ehhez szükséges tapasztalattal és készségekkel.
  3. Ajánld a feladatot, mint egy lehetőséget a fejlődésre és nagyobb felelősségvállalásra.
  4. Vitasd meg a feladathoz kapcsolódó célokat, elvárásokat és időintervallumot.
  5. Légy türelmes és jutalmazd meg a jól teljesített munkát.
  6. Megbízásaiddal, bizalmat mutatsz alkalmazottaidnak, melyet ők is értékelni fognak.

#3 : Szabj konkrét időkeretet a megválaszolásokra

Mindegy, hogy email, telefonhívás, vagy egy alkalmazott kérdése - tisztázd, hogy csak egy bizonyos időkereten belül tudsz válaszolni ezekre.

Miközben van akinek ez 24-48 órát jelent, más inkább minden napra kitűz egy konkrét időintervallumot a válaszadásra (például 9:00-10:00-ig). Ha így teszel elkerülöd az idegeskedést, hogy mindenkinek egyszerre tudd kielégíteni a kérdéseit, és mások is tudni fogják, hogy mire számítsanak, mikor érsz rá a kérdéseikre.

#4 : Tervezd előre a pihenőidődet!

Igen, jól olvastad. Előre kell tervezned a szabadságaidat, pihenőidőidet!

Vedd ezt úgy, mint bármilyen más munkaköri feladatot: Időt kell szakítanod egy évben legalább egyszer, amikor kiszakadsz a mindennapokból és a szeretteiddel újratöltődsz.

Ha nem írod be a naptáradba, ezt  ugyanúgy, mint minden más eseményt, a hatalmukba fognak  keríteni a folyamatos meetingek és határidők.

#5 : Kezdj el naplót írni!

A naplóírás által visszajelzést adsz magadnak a munkádról és vizuálisan eléd vetíti az aznap elért és megvalósított dolgokat, illetve egy hektikus nap után segít visszaállítani a lelki nyugalmad.

Tim Ferris, a "4 órás munkahét" írója a reggeli naplóírást javasolja:

Nem azért írok naplót, hogy ”produktívabb” legyek. Nem is azért, hogy jó ötleteket kapjak, vagy hogy később kiadhassam a leírt bölcsességeket. Ezeket a lapokat senkinek se szánom, csak magamnak.

- mondja.

Nincs többre szükség, mint napi 5 perc írás, hogy gondolataid összegezd egy lapra. Ez  fantasztikusan hozzájárul a lelki békédhez és nagyszerű gyakorlat mind relaxációhoz, mind az egyensúly teremtéshez és önmagadnak való visszajelzéshez.

#6 : Próbáld ki a Pomodoro technikát!

Az 1980-as években Francesco Cirillo által kifejlesztett Pomodoro technika, rövid, 25 perces munkaegységekre osztott koncentrált munkával segít produktivitásod fellendülésében.

A 25 perces munkaidő alatt félbeszakítás és szünet nélkül kell beleadni mindent. Amint ez az idő lejár, jöhet a 3-5 perces szünet, amikor felállsz és járkálsz, kikapcsolsz picit. Ha teljesítettél "4 pomodort", azaz négy ilyen kört, egy hosszabb 15-30 perces szünet következik.

Ez a kimért produktivitás segít  a munkafolyamatban való tudatos és hatékony erőfeszítésben.

#7 : Mozogj rendszeresen!

A rendszeres testmozgás nem csak fizikailag tesz jót. Az amerikai pszichológia egyesület bebizonyította, hogy a mozgás, mivel szoros összefüggésben van az agyunkkal, segít a stressz, depresszió és aggódás leküzdésében.

Kutatók felfedezték, hogy testmozgás során adrenalin szabadul fel, ami által agyunk egyszerűbben legyőzi a stresszt.

#8 : Figyeld és analizáld  aktivitásod!

Hála a hordozható technikai eszközöknek, egyszerűen mérheted a fizikai aktivitásod és alvási szokásaid.

Azoknak a vezetőknek, akik tiszta képet szeretnének kapni szokásaikról, ezek a relatív olcsóbb eszközök segítenek újra egyensúlyba hozni őket,  egészségesebb szokásokkal.

#9 : Tűzz ki munkaidőt és tartsd is be!

Cégvezetőként eltérőek lehetnek a munkanapokon ledolgozott órák, attól függően hány krízisfeladatot kell egy nap alatt megoldanod. Azonban egy normális munkaidő kitűzésével, biztosítani tudod magadnak, hogy a feladatok elvégzése után, még időben hazaérj a családhoz.

Fontos, hogy tisztázd a csapatoddal, munkatársaiddal a kijelölt munkaidődet, így egy idő után hozzászoknak, hogy te, csak azon a idősíkon érsz rá és csak akkor érhetnek el.

#10 : Kevesebb koffein!

Rengetegen kezdjük a napunkat egy jó erős koffein-dús kávéval. Ezzel nem csak mi vagyunk így. Amerika 83%-a kezdi így a reggelt.

De ne feledjük, hogy a koffein drog, mely aggodalmat, bizonytalanságot és általános elégedetlenséget okozhat. Tudósok sem javasolnak  napi 400 mg-nál többet.

#11 : Ébredj következetesen!

Anélkül, hogy reggelente azonos időbe kelnénk föl, a testünk képtelen a természetes napi ritmus létrehozására, vagyis a belső óránk beállítására.

Hidd el, minden reggel ébresztőre kelni rosszabb hatással van szervezetünkre, mint hinnéd. A hirtelen ébredés (amikor azt hiszed 15 perccel korábban van, mint hitted) a testnek és elmének se tesz jót, mert mindkettő azonnal az elvesztett idő kompenzálására állítódik be.

Ha fokozatosan szeretnél azon dolgozni, hogy korábban fel tudj kelni, próbáld meg minden nap 5 perccel korábbra tenni az ébresztőt, amíg el nem éred a kívánt időt.

#12 : Írj „napi teendő” listát!

Azzal, hogy leírod az aznapi teendőket, tehát  „To-Do” listát írsz, mentálisan felkészíted magad az aznapra és összegzed a teendőidet. A nap folyamán érezni fogod, milyen kielégítő érzés oda biggyeszteni a pipákat az elintézett feladatok mellé. Ráadásul, az időmenedzsmentedet is elősegíti, hisz látod, mennyi teendőd  van még hátra, hogy kell beosztanod az időd vagy mi az, amit át kell napolni a következő napra.

Igen. Megtalálni és megteremteni életünkben az egyensúlyt nem egyszerű dolog, de ezekre odafigyelve drámai változást érhetünk el a boldogabb és sikeresebb élet felé vezető úton.

A cikk elkészülését támogatta a III. Magyar Marketing Fesztivál, ahol 15 TOP-előadó készíti fel Téged és cégedet a 2016-os marketingtrendekre, üzleti újdonságokra! Nézd meg a programot itt!

A cikk forrása.

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingfesztival.blog.hu/api/trackback/id/tr68150678

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.