Magyarország legnagyobb, marketingtrendekkel foglalkozó Kkv-konferenciája

11 pszichológiai trükk, hogy az emberek azt tegyék, amit szeretnél

2016. január 04. - $Norbert$

Rengeteg lehetőséged van, hogy rávedd az embereket, hogy azt csinálják, amit akarsz – anélkül, hogy valaha rájönnének arra, hogy rábeszélted őket.

Akár azt szeretnéd, hogy az emberek kedveljenek, értsenek egyet veled, vagy megvegyék a termékedet, használd ezeket a tippeket, hogy több erőt vihess a mindennapi interakciókba.

manipulacio.png

1. Használj egy „csali” opciót, hogy rávedd az embereket, hogy megvásárolják a termékedet

Ha gondod támad azzal, hogyan értékesítsd két termék közül a drágábbat, adj hozzá egy harmadik lehetőséget, melynek az egyetlen funkciója, hogy a drágább terméket csábítóbbnak tüntesse fel. A harmadik vagy „csali” lehetőségnek ugyanabban az árban kell lennie, mint a drágább termékednek, csak legyen kevésbé hatásos, hatékony.

2. Változtass a környezeten, így rá tudod venni az embereket, arra, hogy kevésbé legyenek  önzők

Ha alkudozol, tárgyalsz valakivel, egy kávézóba hívd egy konferenciaterem helyett, így a tárgyalópartner kevésbé hajlik az agresszív viselkedés felé. Az emberek általában önzőbb módon viselkednek, ha munkahelyi környezetben vannak, mint semleges körülmények között.

3. Tegyél szívességet valakinek azzal, hogy segítesz neki elérni a céljait

Adj valakinek valami olyat, amire szüksége van, így kötelességének érzi majd, hogy viszonozza neked. Mikor megköszönik, hogy kisegítetted, mondd, hogy „természetesen”. Ez az, amit a partnerek megtesznek egymásért.

4. Utánozd az emberek testbeszédét, ezzel ráveheted őket, hogy jobban kedveljenek

Finoman utánozz valakit, miközben ül és beszél, így elérheted nála, hogy jobban kedveljen. Talán nem is veszik észre, hogy utánozod őket.

5. Beszélj gyorsan, hogy az érvelő ellenfeled egyetértsen veled

Amikor valaki nem ért egyet veled, beszélj gyorsabban, így kevesebb ideje lesz, hogy megértse, mit mondasz neki.  Ha a személy egyetért veled, beszélj lassan, így lesz ideje értékelni az üzenetedet.

6. Zavard össze az embereket, mert ezzel ráveheted őket, hogy eleget tegyenek a kérésednek

Ahelyett, hogy azt mondanád az embereknek, hogy az a nyolc kártya, amit árulsz, 3 dollár, mondd nekik azt, hogy adjanak 300 pennie-t a nyolc kártyáért, ami „egy alku”. Az emberek összezavarodnak, amikor megpróbálják kiszámolni, hogy hány dollár lehet 300 pennie, így csak elfogadják, hogy az ár egy alku.

7. Kérj szívességet az emberektől, amikor fáradtak, így könnyebben ráveheted őket az együttműködésre

Kérj segítséget, az emberektől akkor, amikor kimerültek, így nem lesz elég szellemi energiájuk ahhoz, hogy megkérdőjelezzék a kérésedet.

8. Tegyél ki képet szemekről, mert ezzel ráveheted az embereket, hogy etikusan viselkedjenek

Kelts az emberekben olyan benyomást, hogy azt érezzék, figyelik őket, azzal, hogy kiteszel egy képet, ami szemeket ábrázol.

9. Használj főneveket igék helyett, így ösztönözheted az embereket arra, hogy megváltoztassák a szokásaikat

Kérdezd az emberektől azt, hogy „Mennyire fontos neked az, hogy szavazó lehetsz?” ahelyett, hogy azt kérdeznéd: „Mennyire fontos neked az, hogy szavazhatsz?”

10. A félős embereknek add meg azt, amire szükségük van

Az emberek, akiknek rossz tapasztalataik vannak, megkönnyebbülnek, és általában pozitívabban reagálnak a kérésekre. Azért mert a kognitív erőforrásukat megszállta a potenciális veszély gondolata.

11. Koncentrálj arra, amit a tárgyaló partner mit nyer, nem arra, amit veszít

Tárgyalás közben hangsúlyozd a tárgyaló partnerednek, hogy mit nyerhet, hogy ezzel is erősítsd benne, hogy értsen egyet veled. Például, ha megpróbálsz eladni egy autót, mondd azt, hogy: „Neked adom a kocsimat 1000 dollárért”, ahelyett, hogy azt mondanád: „1000 dollárt kérek a kocsiért.”

A cikk forrása

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingfesztival.blog.hu/api/trackback/id/tr648234922

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.