Magyarország legnagyobb, marketingtrendekkel foglalkozó Kkv-konferenciája

A mobilalkalmazás nem opció, hanem alap!

2016. január 21. - Dorisz Andok

Amikor az AppStore berobbant 2009-ben, néhányan tudták csak helyesen megbecsülni , hogy milyen gyorsan fog ez a piac fejlődni és hogy milyen hatással lesz az üzleti világra. Indulásakor csak 500 applikáció létezett, azóta ez a szám már 2013 októberében átlépte a mérföldkőnek számító egymilliós határt.

mobilalkalmazas.jpg

2015-ben világszerte az értékesítési folyamatok 50%-a már mobilról történt

Ha Magyarországon napjainkban a felnőtt lakosság 60%-a már okostelefont használ, ezen belül a 18-30 évesek köreiben ez az arány a 90%-ot súrolja, akkor minden online értékesítő cégnek el kell gondolkoznia azon, hogy hogyan tudja ezeket az ügyfeleket minél hatékonyabban a mobiltelefonjukon megtalálni. Az sem elhanyagolható információ, hogy a világ mobilfelhasználóinak 60%-a már kizárólag csak a mobiltelefonját használja internetezésre. A legtöbb interneten aktív magyar vállalat első körben a weboldaluk mobilra optimalizálásával próbálta meg ezen igényeket lefedni, ami jelentős munkát jelentett a már meglévő kialakítás és esztétikum lecserélése miatt. Egy mobiltelefonnal is kényelemesen használható felület elkészítése akár több millió forintba is kerülhet, mert ehhez a weboldal komplett átalakítására van szükség. Ezt felismerve több magyar cég is próbálkozott költséghatékonyan megjelenni egy saját mobilalkalmazással.

A natív alkalmazások irányába is több cég fordult, de valójában kevesen tudták csak kitalálni, hogy milyen mobilalkalmazás az, amelyikkel folyamatosan értéket tudnának teremteni ügyfeleiknek. Ezért találunk rengeteg olyan magyar nyelvű alkalmazást a Google Play piacán, amelyek viszonylag egyszerűen lettek elkészítve, illetve a cég statikus adatain kívül egy natív alkalmazásba csomagolva semmiféle újdonságot nem adtak a felhasználóknak. Ezen okokból továbbra is sok ilyen „csontváznak” mondható alkalmazásra bukkanhatunk, melyek legtöbbjét sikertelenség kísérte és amelyek karbantartása évek óta megszűnt. Ez részben azzal indokolható, hogy a követés és az új verziók viszonylag magas költséget jelentenek egy cég számára, illetve a kezdeti sikertelenségek miatt nem invesztáltak tovább ezen projektbe és megmaradtak kísérleti fázisban.

A legtöbb cég elfeledkezik arról, hogy ez ugyanolyan fontos és hasonló módon igényel reklámot, mint egy weboldal vagy egy Facebook oldal, mégis erre nagyon kevesen költenek és hiába fejlesztetik le az alkalmazást, érdeklődés hiányában az nem tud sikeressé válni. Az emberek majdnem háromnegyede szívesebben olvas el egy azonnali („Push”) üzenetet a telefonján, mint egy e-mailt, illetve sokkal hamarabb válaszol rá. A chat és üzenő alkalmazások népszerűsége továbbra is töretlen, annak könnyű kezelhetősége és azonnali, egyszerű használata miatt. A legtöbb interneten aktív cég gyakorlatilag ugyanazt akarja elérni mobilalkalmazásával, mint a weboldalával vagy a Facebook oldalával, hogy egy új csatornán szólítsa meg a vásárlókat, érdeklődőket, ügyfeleket, éppen ezért elengedhetetlen, hogy mobilalkalmazásuk az ügyfelekkel való azonnali és gördülékeny kapcsolattartásra alaposan fel legyen készítve.

 78szazalek.jpg

Egyre nagyobb igény övezi az ügyfélszolgálati mobilalkalmazásokat

A mobil üzenetküldés és ügyfélszolgálati kommunikáció egy része megvalósulhat Facebook Messenger, Twitter segítségével, illetve SMSben is, de mennyivel jobb élményt és brandtudatosságot lehetne kialakítani az ügyfelekben, ha ezeket a funkciókat egy saját mobilalkalmazásban lennének képesek megtenni. Így egy olyan közösség vagy ügyfélkör kiépítését lehetne a mobilapplikációnkkal elérni, ami csak a miénk és nem sajátíthatja ki egyetlen szolgáltató sem. Emlékezzünk arra, hogy a Facebook esetében a vállalati oldalainkon hiába szereztük meg az ügyfelek „like”-ját, most már ahhoz, hogy elérhessük „likeolóinkat”, jelentős anyagi áldozatokra kényszerülünk. Komoly áldozatok árán felépítettünk a Facebookon egy ügyfélbázist, amit most már elérni ismét csak magas költségek árán tudunk tudunk. Nem feltétlenül érdemes ugyanezt még egy platformon, ugyanebben a stratégiában megtenni. Mint egy külső chatalkalmazás (Facebook Messenger, WhatsApp), ha eléri a kritikus tömeget felhasználói számban, hasonlóan pénzbe fognak kerülni, az itt továbbított marketing célú üzenetekért súlyos árat kell majd fizetnünk. Így felmerül a saját mobilalkalmazás használata.

Ennek alternatívája, ha nem kívánjuk az egyedi fejlesztés millióit kifizetni, egy olyan szolgáltatás igénybevétele, ami egy egyedi kinézetű felületet biztosít. Ez mindamellett, hogy a szükséges funkcionalitásokat gyakorlatilag töredék áron kínálja, elkötelezettség nélkül, havidíjas szolgáltatás keretében tudja igénybe venni.

Az ár mellett az sem mellékes, hogy pár nap vagy pár hónap (akár év) alatt tud egy fejlesztői iroda egy komplett megoldással előrukkolni, egy újabb csatornát biztosítva ezzel a fiatalabb célközönség elérésére. Természetesen egy mobilalkalmazást ugyanúgy hirdetni és promotálni kell, mint a többi marketingcsatornát, sőt, bizonyos esetekben még nagyobb rendelkezésre állást és gyorsabb ügyintézést várnak el felhasználói. A mobilapplikációs jelenlét szignifikánsan magasabb szintre juttatja brandjének szakértői státuszát, illetve jelentősen növeli ügyfél elkötelezettségének értékét.

messenger_factory.jpg

MessengerFactory: mobilmarketing költséghatékonyan!

A mi célkitűzésünk a MessengerFactory megalapításakor az volt, hogy a magyar kis- és középvállalkozások valóban megfizethető konstrukcióban, valódi értéket teremtő mobil alkalmazásokkal jelenhessenek meg minden mobil platformon.Saját név alatt, személyre szabott funkciókkal, egyedi kinézettel, az applikációt promotáló saját weboldallal, mindezt pár nap alatt bevezetve. Erre a kényelemre sokan vágynak. Mindezt a MessengerFactory az egyedi fejlesztés árának és idejének töredéke alatt megvalósítja. Hogy elképzelésünket egy jelenkori példával támasszuk alá: weboldalt sem a nulláról épít manapság a többség, hanem a Wordpresst egyediesítik. Miért ne tenne így az okos vállalkozó a mobil alkalmazásával is?

Ön már tudja, hogy a mobil a jövő!
Szerezzen versenyelőnyt, legyen mobilalkalmazása most!

www.messengerfactory.hu

Készítsd fel a vállalkozásodat a 2016-os év üzleti- és marketing kihívásaira. Nézd meg a programot itt!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingfesztival.blog.hu/api/trackback/id/tr688299366

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.