Magyarország legnagyobb, marketingtrendekkel foglalkozó Kkv-konferenciája

6 apró trükk és többet adsz el a web segítségével, mint eddig

2016. január 25. - Dorisz Andok

Itt a Mazuri marketingnél rengeteg weboldalt, webáruházt elemeztünk az elmúlt hónapokban is. Látszatra a legtöbb elsődleges célja nem az eladás volt. Leírnak, megmutatnak, de sok esetben a vásárlást inkább akadályozzák, mint segítik. Most pár olyan dolgot mutatnék meg, ami már azonnali eredményt hoz. De a slusszpoént azért a végére tartogatom!

mazuri.jpg

1. Arra válaszolj, amit kérdeztek!

A látogató mindig egy kérdéssel jön az oldalra: „Jó helyen járok?”. Ahhoz, hogy válaszolni tudjunk, tudnunk kell honnan jött:

-          valamelyik hirdetésünkről,

-          a Google küldte hozzánk,

-          esetleg a Facebook fiókunkból érkezett,

-          vagy valamelyik linkpartnertől?

Nem mindegy, mert más és más válaszra vár, ezért más és más üzenettel kell válaszolnunk. Hirdetésnél egyszerű, mert mi írtuk és fogalmaztuk meg az üzenetet benne, így az oldalnak, ahová irányítottuk, csak ki kell fejteni a hirdetésben leírtakat (de csak azt!). Ha a Google küldte, akkor valamelyik kulcsszavunknak gondolt kifejezésre lett az oldalunk a válasz. Ha helyesen válaszottuk meg a kulcsszavainkat és a szerint építettünk különböző oldalakat, akkor nagy gond nem lehet. Nyilván a Facebook posztokban is úgy tudjuk a tartalmat írni, hogy utána releváns oldalra, termékre tudjuk küldeni a látogatót.

Mit nyerünk: sokat! Valódi érdeklődőt, pozitív Google besorolást (oldalon töltött idő megnő) és nem utolsó sorban több vásárlót!

2. Mondd meg, mit tegyek!

Bármilyen meglepő a felhasználót irányítani kell, meg kell mondani neki, hogy mit tegyen. Ezért fontos, hogy

-          a bannerekre, reklámképekre rakj gombok és írd rá mit szeretnél: „kattints ide”,

-          a termékekhez is írd ki jól látható módon: „vásárlás”,

-          ha hírlevelet küldesz, abba is írd bele: „kattints a részletekért”.

3. Hol keresselek?

Főleg weboldalaknál, bonyolultabb termékek értékesítésénél fontos, hogy ha kérdés merül fel, akkor könnyen lehessen kapcsolatfelvételi pontot találni. Sok oldalon ez el van dugva, vagy el kell kattintatni arról az oldalról, amire vonatkozóan kérdést tennének fel. Ezért célszerű:

-          a telefonszámot jól látható helyen, nagy betűkkel kiírni,

-          kapcsolatfelvételi űrlapot kirakni,

-          egyes esetekben az online chat is működőképes.

4. 3 másodperced van, hogy meggyőzz!

Bizony, sokan, sok helyen mérték, hogy az első döntés arról, hogy jó weboldalon vagyok e 3-5 másodperc alatt eldől. Ezért nem mindegy milyen információval találkozik a látogató:

-          szlogen: pár szó, ami kiemelt helyen van, könnyen értelmezhető.

-          ajánlat: az első képes, pár szavas ajánlat (hogy ne kelljen sokat olvasni és gondolkodni), ami felkelti a                                     kíváncsiságot, vagy elhajt.

-          design: „mennyire igényesek, mennyire lesz itt információhoz jutni?” – jogos kérdések.

Ha az első 3 másodpercet túl éltük, akkor jön a következő 15-30, amiben már azt kell bemutatnunk, hogy valódi válaszunk van, olyan, amire mindig is vágyott.

5. Megbízhatok benned?

Ez a kezdő oldalak legnagyobb kihívása. Sok apró eszköz van, amivel lehet a bizalmat építeni:

-          visszaellenőrizhető vásárlói vélemények (képpel, névvel, webcímmel, ha lehet),

-          ismert márkák megjelenítése, mint referencia („ők is írtak rólunk”, „ők is velünk dolgoztatnak”),

-          facebook követők megjelenítése,

-          a tulajdonosok megjelenítése képpel, névvel, mert merik vállalni személyesen, amit csinálnak,

-          webáruházaknál a negatív bejegyzések pozitívba fordítása profi ügyfélkezeléssel.

6. És mi a slusszpoén?

mazuri_logo_new.jpg

A jó hírem, hogy ez csak a Mazuri marketing kiállítói asztalánál derül ki. Gyere oda, és kérdezd meg!

 

A cikk elkészülését támogatta a III. Magyar Marketing Fesztivál, ahol 15 TOP-előadó készíti fel Téged és cégedet a 2016-os marketingtrendekre, üzleti újdonságokra! Nézd meg a programot 

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingfesztival.blog.hu/api/trackback/id/tr78312330

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.