Magyarország legnagyobb, marketingtrendekkel foglalkozó Kkv-konferenciája

Magyar Marketing Fesztivál

A perszonalizált marketing ennyivel eredményesebb

2016. január 22. - Dorisz Andok

Veled is előfordult már, hogy rákerestél egy cégre, majd később minden hirdetési felületen a cég reklámjaival találkoztál? Ezek a remarketing hirdetések!

Már megszoktad, hogy hírlevelekben a neveden szólítanak, esetleg a földrajzi adataidnak megfelelő ajánlatokat kapod, és a szülinapodon felköszöntenek.

A perszonalizált marketing az emberek többségének jólesik, neked pedig magasabb konverziókat hoz: te is szívesebben reagálsz az igényeidre szabott ajánlatokra, melyek a megfelelő stílusban, a megfelelő csatornán és a megfelelő időben jutnak el hozzád.

Ma a tömegkommunikáció nem működik, a perszonalizáció csillaga viszont felfelé ível.

smile.jpg

Mit várnak el a vásárlóid?

Az Econsultancy és az Accenture Interactive felméréseiből szemezgetünk.

Az Econsultancy úgy találta, hogy a vásárlók 24%-a nagyon erősen támogatja a perszonalizációt, 51% egyetért vele, 20% közömbös és 6% elutasítja. (Utóbbiak valószínűleg az adataikat féltik).

Az Accenture Interactive hasonló számokat kapott: a megkérdezettek 33%-a erősen támogatja, 40% támogatja, 22% közömbös, 5% ellenzi. Összeadva elmondhatjuk, hogy a vásárlóid 73-75%-a kifejezetten szeretné, hogy személyre szabott ajánlatokkal keresd meg őket.

A perszonalizációhoz adatokra van szükséged, ezt pedig a többség hajlandó megadni neked.

Hogy miért?

Mert relevánsabb ajánlatokat és akciókat kapnak (legalábbis 76%-uk), és a relevanciát 88%-uk nagyon értékesnek tartja (Forbes).

 

Neked is megéri

A perszonalizációt a vásárlói élmény alá soroljuk, és az erre fókuszáló cégek toronymagasan verik az S&P 500 cégeinek hozamait. Jelenleg az index 14,5%-on áll (6 évre vetített tőzsdei eredményeket mutat), a legjobb vásárlói élményt adó cégek 43%-os pluszbevételt érnek el.

Ez nemcsak egy trend vagy egy gyorsan avuló buzzword: a perszonalizált marketingfolyamatokkal komoly bevételnövekedésed lehet.

Milyen eredményeket hoz?

A MailerMailer adatai szerint a perszonalizált e-mailek megnyitási aránya 72%-kal magasabb, míg a konverzió is 33%-kal erősebb (összehasonlítva a tömegküldéssel).

A The eTailing Grouptól tudjuk, hogy a vásárlók 41%-a szívesebben és többet vásárol olyan webáruházakból, amelyektől személyre szabott e-maileket kap. A megkérdezettek 40%-a a többeszközös perszonalizációt is több vásárlással jutalmazza (tehát az asztali gép, a tablet és a mobil is személyre szabott vásárlási élményt ad, melyek ráadásul összehangoltak).

Terméket ajánlani is megéri: a korábbi vásárlásokat figyelembe vevő ajánlásokat a válaszolók 39%-a értékeli nagyra.

Kezdd el te is használni!

A perszonalizációra a legjobb megoldás egy jól kidolgozott, hosszú távú hűségprogram, amelybe szívesen csatlakoznak a vásárlók és adják meg adataikat is. A boltos nem csak egy személyre szóló e-mailt tud így a vásárlóinak küldeni, de akár célzottan a kedvenc márkájával kapcsolatos akciókat és kuponokat is mellékelhet neki.

Van már hűségprogramod a vásárlóid célzott elérésére? Ha még nem, akkor keresd a Nyeronyugta.hu standját a Marketing Fesztiválon!
info@nyeronyugta.hu

Ha sikeres akarsz lenni, akkor ott leszel a III. Magyar Marketing Fesztiválon,
ahol bemutatjuk a 2016-os év üzleti- és marketing trendjeit!

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingfesztival.blog.hu/api/trackback/id/tr198301490

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása