Kétségtelen, ma már a mobilkészülékek és közösségi média világa határozza meg életünket. Hatással vannak a munkánkra, az életünkre, a szabadidőnkre. Cégvezetőként, vállalkozóként (vagy "csak" online kommunikátorként) tudd meg mire kell odafigyelned, és felkészülnöd ezek kapcsán, 2017-ben.
Ismerd meg a 10 legvalószínűbb, 2017-es közösségi marketing trendet! (Konferencia a marketing- és üzleti trendekről itt)
Live streaming video
2004-ben a Youtube még szenzációnak számított, hiszen az volt az egyetlen elérhető csatorna arra, hogy, feltöltsünk és megnézzük, videókat, minket érdeklő tartalmakat. Alig telt el 12 év és a mindenki zsebében ott lapuló mobiltelefonok lettek a közvetítő eszközök: és már nem csak az előre felvett, és szerkesztett verziójú videókat látjuk hanem a nyers valóságot is, és lehetőség nyílik - akár - az élő pillanatok elkapására is.
Amikor megosztjuk a történeteinket, élőben közvetítünk eseményeket, oktatást, az semmi más, mint egy újabb csatorna, ami alkalmas arra, hogy hass a közönségedre, és bizalmat építs azzal, hogy valódi, szűretlen tartalmat osztasz meg.
Ez a típusú tartalmat pedig egyre inkább kedvelik a fogyasztók - legyen az magán vagy üzleti tartalom.
Chatbotok megváltoztatják a beszélgetéseinket
A mesterséges intelligencia korszakában minden arról szól, hogyan építsük be az emberi tudást a gépekbe. Az egyik ilyen, előremutató applikáció a Facebooké, mely hatalmas népszerűségre tett szert, és hihetetlen lehetőségeket biztosít a marketingeseknek. A Facebook Messengeren belüli automatikus chatbotok rugalmasak (képesek automatizálni a feladatokat) és segítséget tudnak nyújtanak az adatok bekérésében, az értékesítésben.
A chatbotok, az egyre több interakció, és az elvárt egyre magasabb színvonalú vevőszolgálat miatt elengedhetetlen kellékek lesznek, hiszen növelik a vevők bizalmát, és mióta Mark Zuckerberg bejelentette, hogy egy harmadik fél is tudja használni a messengert, hogy saját csoportot hozzanak benne létre, világszerte gyorsan nő az alkalmazás terjedése
Az emberek mindig gyors, és már készen lévő válaszokat keresnek a kommentjeikre, kérdéseikre. A chatbotok pontosan arra lesznek tervezve, hogy képesek legyenek válaszolni a legtöbb vevő által feltett kérdésre emberi beavatkozás nélkül. Ez a megoldás segít majd abban, hogy szorosabb kapcsolatot tarts a vevővel, és a potenciális célcsoporttal anélkül, hogy túl sok költséged merüljön fel a személyzet miatt. Ez nem a jövő, ma már a legnagyobb cégek elkezdték használni a chatrobotokat - itthon is (pl. MaEste Színház).
A chatrobotokról bővebben a IV. Marketing Fesztivál Facebook-marketing trendek előadásában lesz szó.
Lejáró közösségi tartalmak
Az online figyelem felkeltésére, és megtartására mindig hatalmas volt a verseny a bevezetett brandek, és a hozzáértő, de kisebb büdzsével rendelkező marketingesek között, hiszen minden vállalkozás legnagyobb kihívása kitűnni a tömegből, és elnyerni a figyelmet, miközben látszik, hogy az eddig használt, és bevált marketing taktikák már nem fognak úgy működni, mint eddig.
A Snapchat úgy döntött, taktikát vált, és olyan tartalmakat készítenek, amik - idővel - elvesznek: a látogatók tisztába vannak azzal, hogy (24 órára) limitálva van az idejük a tartalmak megtekintésre, mielőtt azok eltűnnek. Azt a taktikát az Instagram is lemásolta a saját platformjára, így az eltűnő (bizonyos ideig elérhető) tartalmak mára a közösségi média részévé váltak.
Ezt az előremutató trendet, mindenképp ki kéne próbálnod, és le kellene tesztelned a későbbi digitális média kampányaid során.
A 2017-es év is rengeteg lehetőséget rejteget, tarts velünk és kezd velük az új évet. Ismerd meg a legújabb üzleti- és marketing trendeket a IV. Magyar Marketing Fesztiválon, 2017.01.26-án. Nézd meg a programot itt!
A közösségi média konszolidálása
Előbb vagy utóbb minden fejlődő ágazat centralizálódik, ez történik a közösségi médiával is. A Facebook megvette a WhatsAppot, az Instagramot és az Oculus Riftet, a Twitter fizet a Periscopenak, a Microsoft pedig nemrég szerezte meg 27 milliárd dollárért a LinkedIn-t. Modern marketingesként nem szabad azt hinni, hogy a dolgok változatlanok maradnak.
Muszáj folyamatosan követnek az átrendeződéseket és szakmai rendezvényekre járni, megismerni az új piaci szerepeket, és megújítani a taktikádat ha a versenyben szeretnél maradni, mert a kisebb - közösségi - startupoknak küzdeniük kell majd, hogy áttörjék a gátakat.
Az organikus közösségi forgalom egyre nehezebb lesz
A figyelem magadra irányítása, és a figyelem fenntartásánál nincs fontosabb az online világban. Ezt eddig elérted a lájkokkal a Facebookon, és követőkkel a Twitteren: nem kellett se könyörögnöd, se fizetned érte, de ez éppen most változik. A Facebook, az Instagram és a többiek sem időrendi sorrendbe teszik ki az idővonalra a frissítéseket, és amíg nem húztad elő a hitelkártyád, - szinte - láthatatlanná tesznek: egy ideje a közösségi médiára is úgy kell tekintened, mint egy fizetős hirdetési felületre.
Ez a tendencia sok üzletet arra kényszerít, hogy visszatérjenek a digitális alapokhoz. Mi tehát a marketinges feladata?
- Mindent meg kell tenni, hogy minél előrébb kerülj a Google találatok között (SEO előadás januárban!)
- Készíts email listákat, hogy elérd a saját közönséged anélkül, hogy a Google vagy a Facebook “beleszólhatna”
- Dolgozz keményebben a kialakulóban lévő, fejleszthető képességeken, ez az új művészete és tudománya a marketingnek.
Itt az ideje, hogy elkezdj új csatornát kialakítani, és nem csak a közösségi médiába fektetni minden energiád és pénzed.
Az automatizáció lesz a legmainstreamebb
Egy papírral, egy tollal és egy dolgozókkal teli szobával nem lesz hatékony a termelésed. Az olyan alkalmazások, mint a Marketo, a Hubspot, MiniCRM vagy bármelyik másik automatikus marketing szoftver, és felület, elengedhetetlen eszközök, és nagy segítség a marketingeseknek, főleg azért, mert egyre okosabbak, intuitívabbak és egyre olcsóbbak.
A megszemélyesítés lesz előnyben
Míg az eszközök, programok egyre okosabbak, az emberek egyre ellenállóbbak az általános tartalmakkal kapcsolatban: ezért a személyes és releváns tartalmak és a hirdetések válnak fontossá
A Facebook úgy célozza a hirdetéseket, hogy tudja merre jártál az elmúlt időben az interneten, milyen oldalakat néztél meg, így a kampányok kiválasztásának taktikája a te érdeklődési területed lesz. Azokat a releváns tartalmakat mutatja meg, aminek a legnagyobb a keresési rátája.
A digitális marketing automatizációja eszközöket és adatokat is biztosít ahhoz, hogy a jó tartalmat juttass el, jó időben, a jó közönséghez.
A közösség befolyásolásának felemelkedése
A bloggerek bármilyen témában gyárthatnak tartalmat, - divatról, ételről, vagy bármi másról - közben kiépíthetnek egy lojális támogató tábort az Instagramon, Facebookon, és Twitteren. A hitelességük és a bizalmuk tehát a tartalomra épül. Ahogy - a hatalmas zajban, a zavaros tartalmak miatt - egyre nehezebb elérni a célközönséget, idővel szükségszerűen kialakulnak a kapuőrök: ők szűrik a tartalmat, és ezzel befolyásolnak másokat.
A közösségi média megbízható gazdaságban üzletté alakul
Ha hibáztál, vagy panasz érkezett a cégedre, eddig zárt ajtók mögött zajlottak: telefonon, levélben, e-mailben. A közösségi csatornák azonban kiteregetik a szennyest.
Az Uber értékeli az utast és a sofőrt is. A Facebookon értékelni lehet a szállodát, az éttermet. Az átláthatóság lesz az új üzleti paradigma.
A mesterséges intelligencia, és a robotok felemelkedése
Az elmúlt évtizedekben átéltük a számítógép, az internet és a közösségi csatornák, a mobiltelefonok térhódítását, fejlődését: ezek az új technológiák megváltoztatták a szórakozást, az üzletet és az egész életünket.
A mobilok, és a számítógépek 7 milliárd embert tettek publikálóvá. Mindannyian videókat és szelfiket készítünk, minden órában milliárdnyi írásunk jelenik meg, aminek az eredménye egy óriási tartalomhalmaz.
Ahogy az adatok mennyisége exponenciálisan nő, a zűrzavar megszüntetése szükségünk van mesterséges intelligenciára, gépekre és erős processzorokra: ilyeneket használ a Goggle és a Facebook is. A mesterséges intelligencia használata ma már mindennapos: például egy ismerős bejelölése, tartalmak ajánlása Facebookon.
A LinkedIn ez alapján párosítja össze a kínált munkát a jelöltekkel, a Pinterest pedig robotokat használ a képfelismeréshez és a személyre szabott keresésekhez.
A 2017-es év is rengeteg lehetőséget rejteget, tarts velünk és kezd velük az új évet. Ismerd meg a legújabb üzleti- és marketing trendeket a IV. Magyar Marketing Fesztiválon, 2017.01.26-án. Nézd meg a programot itt!