A tartalommarketing még mindig növekvő potenciállal bír
A Direct Marketing Association (DMA) kutatása szerint, a cégek még mindig nem használják ki a közösségi média erejét. A DMA kutatása rámutatott, hogy a cégek 70%-a még mindig nem gyűjt adatokat a közösségi felületein, pedig a megkérdezett marketingesek 47%-a úgy gondolja, hogy a közösségi média nagy lehetőségeket nyújt a rövid távú növekedésben, és az adatok összegyűjtése fontos lenne a jövőben.
Mekkora szerepet játszik a tartalommarketing az eladásokban?
Minden B2B-szereplő tudja, hogy a tartalommarketing elengedhetetlen. A NetProspex felmérése is rámutat a tartalommarketing fontosságára: a Forrester 1 millió emberre kivetített jóslata szerint 2020-ra a sales-esek 20%-a elveszti a munkáját, részben a tartalommarketing, részben az internetes webáruházak miatt. A cégeknek mihamarabb ki kell dolgozni egy olyan modellt, amelyik egyszerre megoldás a sales, a tartalommarketing és az internetes kereskedelem számára is, hogy a 3 terület együtt működhessen.
Ez az induló trend sok B2B-s tartalommarketinges figyelmét fogja felkelteni!
Az első, amit egy induló üzletnél el kell készítened, az a stratégia és az üzleti terv. Egy kimutatás szerint azonban, kevesebb marketingesnek volt írott stratégiája 2015-ben, mint 2014-ben, ezért csak 32%-uk tudta összehasonlítani a két évet, 35%-uk nem.
Mennyi B2B értékesítés lesz online?
Ez a trend egyre felkapottabb, de nézzük mit mutatnak a számok pontosan. A jövőben, a B2B-vásárlók 56%-a legalább az üzleti célú vásárlásuk felét online fogja lebonyolítani. Ez így megduplázza a mostani számokat: jelenleg a B2B-cégek a termékeikből és szolgáltatásaikból kb. 780 milliárdot online értékesítenek. Ez az összeg 2020-ra elérheti az 1,13 ezer milliárdot, ezzel 44,8%-os növekedést produkálva.
Melyik a jó technika?
Rengeteg marketingtechnika érhető el manapság, ezek az új taktikák azonban nem biztos, hogy megérik a befektetett pénzt és időt. Például a kipróbált és igazololt, hogy az e-mail marketing még mindig megdöbbentő, 4,3%-os ROI-t hoz. Az email marketing mindig is egy vonzó és növekvő befektetés marad. El kell döntened, mit akarsz. Egy biztonságos magas ROI-t vagy egy innovatív, de bizonytalanabb megoldást.
Mi fog történni a közösségi médiákon?
A LinkedIn, Facebook, Instagram, Snapchat teljesen elszeparálja magát a többi közösségimédia-csatornáktól. A Facebook például egyre alacsonyabb organikus elérést ad, amivel arra kényszeríti a cégeket, hogy fizessenek az elérésért. A Twitter a LinkedIn is ugyanezt csinálja a saját platformján, csak más taktikákkal. 2015-ben a hirdetők 23,68 milliárd forintot költöttek a közösségimédia-hirdetéseikre (USA adat - szerk.). Ez a szám 2017-re várhatóan 33,5%-kal fog növekedni.
Valójában mi a helyzet a tartalmaddal?
Frank Strong emlékezteti a B2B-cégeket, hogy a tartalmak 60-70%-a valójában felhasználhatatlan a Sirius Decision szerint. Ez új ajtókat nyit meg a manuális és automatikus promóciók, a marketing automatizáció, és a tartalmi minőség és mennyiség területén kialakult vitákban.
A 2017-es év is rengeteg lehetőséget és újdonságot rejteget, tarts velünk és kezd velük az új évet. Ismerd meg a legújabb üzleti- és marketing változásokat, trendeket a IV. Magyar Marketing Fesztiválon, 2017.01.26-án. Nézd meg a programot itt!