A marketingben egyvalami állandó: a változás.
A vásárlóid folyamatosan változnak. Új technológiák jönnek, régiek mennek. Változik a piacod. Változik a termékpalettád. Változik az ingerküszöb. Változik a hatékony kommunikáció. Változik a célcsoportod viselkedése.
Ha nem követed a trendeket, akkor a trendkövető konkurensed elrabolja a piacodat. Ő naprakész, míg te a tegnap marketingjét próbálgatod sután olyan platformokon megvalósítani, amelyeket már rég nem követ a célcsoportod.
De mekkora versenyelőnyt jelentene, ha te lennél az első, aki egy feltörekvő közösségi médiás platformban először meglátja a lehetőséget... vagy egy új technológiára az elsők között lecsap és mesésen kaszál.
Mindenki erre a lépéselőnyre vágyik.
És mindenki jósol... csak rosszul.
Körülbelül minden bejövő marketingtrendes jóslatra jut 4-5 olyan, ami nem jött be.
Nézd meg a teljes programot itt!
Aki a Facebookot 2005-ben a jövő legfontosabb közösségi oldalának jósolta, az eltalált egy trendet.
De a Facebook mellett ott van több tucat olyan oldal, amelyre már se te, sem én nem emlékszünk, pedig áttörésként harangozták be.
Ez a baj a jóslatokkal: fogalmad sincs, hogy melyik jön majd be. És nem tudom, te hogy vagy vele, de én nem a cégem erőforrásain szeretném kikísérletezni, hogy épp melyik trend lesz az uralkodó.
A legtöbb trendkikiáltás már alapjaiban hibás, mert túlságosan a technológiákra figyelnek. Legyél jelen Facebookon. Használd a Big Datát. Automatizáld a marketingedet.
Ez mind szép és jó. Megmondják, hogy mit csinálj, de azt már nem, hogy hogyan.
Pedig ezek még mindig csak eszközök. A sikered azon múlik, hogy mire használod őket.
2015 már elkezdődött
Mert folytatódnak azok az irányok, amelyek idén is voltak. A tartalommarketing még erősebb lesz, a mobil még erősebb lesz, a közösségi médián egyre többet értékesíthetsz és így tovább.
De szerintem nem ezeket akarod hallani, mert ezeket bármely blogbejegyzésben elolvashatod.
A legfontosabb az, hogy a folyamatosan változó környezetben hogyan értékesíts... és hogyan pozicionáld a cégedet Facebookon... és hogyan növeld a profitodat az új eszközökkel... és hogy 2015-ben épp hol lesz a célpiacod.
Először felejts el mindent, amit eddig a KKV-s marketingről hallottál. Azután gyere el a válaszokért a Marketing Fesztiválra!
2014.12.31-ig kedvezményes jegyárak. Nézd meg a teljes programot itt!