Magyarország legnagyobb, marketingtrendekkel foglalkozó Kkv-konferenciája

Magyar Marketing Fesztivál

TIPP: Hogyan tud céged leginkább fejlődni és bővülni 2015-ben?

2014. december 27. - $Norbert$

A cégednek van egy ideális működése, amikor minden 100%-os. Persze ez egy nehezen elérhető ideál. Tegyük fel, hogy a céged 60%-on működik.

A kérdés az, hogy hogyan tudsz leginkább fejlődni és bővülni? (Bővülés alatt azt értem, hogy több ügyfél, nagyobb megrendelések, több bevétel és így tovább.)

Megteheted azt, hogy valamilyen beszerzéssel vagy vásárlással megpróbálsz javulni. Új embert veszel fel, megvásárolsz egy CRM-rendszert, új eszközök, új értékesítési csatornák. Ezeket beilleszted a 60%-os működésedbe, és ezek is csak „nagyjából” (kb. 60%-on) fognak működni.

szervezetfejlesztes-fesztival.jpg

A másik út pedig az, hogy a hatékonyságodat és a termelékenységedet növeled, és a 60%-os működésedet feltornászod mondjuk 90%-ra. Így eszközbeszerzés nélkül tudsz bővülni – a céged alkotóelemei ugyanazok, csak épp hatékonyabban működnek.

Ugyanazok az értékesítési csatornák vannak, mint eddig, csak most jobban értékesítenek. Ugyanaz az ügyfélköröd van, csak többet zársz le, többet rendelnek és több bevételed van.Ugyanazok a munkatársaid, csak hatékonyabban tudtok dolgozni, nem megy el az idő felesleges feladatokra, kevesebb idő alatt több projekttel lesztek készen.

Ez egyértelműen költséghatékonyabb út, hiszen a már meglévő erőforrásaidból építesz ki egy olyan céget, ami minden területen jobban működik. De hogyan lehet mérni ezeket a százalékokat?

Kulcsszó: a termelékenység

Ha sikeresebb vállalatot szeretnél, akkor nem az árbevételt kell növelned, hanem az egy főre jutó termelékenységet. Minden más csak számbűvészkedés, viszont a termelékenység megmutatja, hogy mennyi az a tényleges értéktöbblet, amit a céged létrehoz.

Minél nagyobb a termelékenységed, annál egészségesebb és versenyképesebb a céged (és annál többet kerestek per fő). Az alábbi képlettel tudod kiszámolni:

mmf-termelekenyseg-01.png

Nézzünk egy példát.

Ha a cég nettó árbevétele 1 milliárd forint, az anyagköltség 400 millió, az alvállalkozók költsége 100 millió, az éves amortizáció 30 millió, a cég saját tőkéje 200 millió (5%-os jegybanki alapkamat mellett), és a cég létszáma 46 fő, akkor az alábbi eredményt kapjuk.

mmf-termelekenyseg-02.png

Mit kezdjünk ezzel a számmal?

Természetesen növeljük.

Ez pedig megtehető szervezetfejlesztéssel, jó vállalati hierarchiával, hatékony informatikai háttérrel, pontos kontrollinggal, teljesítménybérezéssel és megnövelt vezetői hatékonysággal – a teljesség igénye nélkül.

De hogy pontosan hogyan növeld a céged termelékenységét, azt egy cikkben nehéz elmondani.

Ingyenes szervezetfejlesztési workshop a konferencián!

Viszont egy 35 perces workshopon már át lehet adni: a II. Magyar Marketing Fesztivál szüneteiben egy ingyenes workshopon vehetsz részt, ahol megtanulhatod, hogy hogyan növeld céged termelékenységét. A workshop alatt több száz oldalnyi tudástárból válogathatsz.

Egy egész napos szervezetfejlesztési tanácsadás rendes díja minimum 135 000 ft + áfa lenne, de a Workshop a II. Magyar Marketing Fesztivál résztvevőinek ingyenes.

Szerintem nem kell túlmagyaráznom, hogy mennyire értékes ez a workshop.

Te ott leszel?

Vásárold meg a konferenciajegyedet még ma!

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingfesztival.blog.hu/api/trackback/id/tr907013617

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása