3 esettanulmány a hatékony e-mail marketinges szegmentálásról
Az e-mail marketinget minden évben temetik, ennek ellenére minden évben kiderül, hogy töretlenül és egyértelműen a leghatékonyabb eszköz.
Hatékony, ha eladni akarsz. Hatékony, ha listát építenél. Hatékony a pozicionálásban.
Ha jól használod az e-mail marketinget, akkor megdöbbentően magas eladási mutatóid lehetnek. De a jó e-mail marketing a szegmentálással kezdődik.
Éppen ezért 2015.01.29-én, a II. Magyar Marketing Fesztiválon kiemelten foglalkozunk ezzel a témakörrel is. A teljes programot itt éred el.
Mi az a szegmentálás?
Az, amikor a célcsoportodon belül alcsoportokat különítesz el, és személyre szabott ajánlatokat küldesz nekik. A célcsoportod közös pontja, hogy mindegyiküknek a termékeid kellenek. De van, aki árérzékeny. Van, aki a prémiumra ugrik. Van, aki szereti a tegezést. Van, akinek sok garancia kell.
Különböző motivációk, különböző vásárlási szokások, különböző emberek.
A szegmentálással pedig a listád árérzékeny részének küldhetsz olcsóbb termékeket. A garanciásoknak küldhetsz extra garanciát és így tovább.
Logikus, hogy ez felpörgeti az eladásaidat. Az alábbi esettanulmányok is ezt mutatják.
Nézd meg a II. Magyar Marketing Fesztivál teljes programját itt!
141%-kal növelt bevételek
Egy ruhákat forgalmazó cégnek volt egy 80 000-res listája. El-el működgettek, de minden feliratkozójuk ugyanazt az e-mailt kapta meg. Végül bevezettek egy olyan marketingszoftvert, amely mérni tudja a feliratkozók viselkedését, és így további adatokat tudhattak meg róluk.
Az első szegmentált kampányban azoknak küldtek ajánlatot, akiket érdekelt a baseball. És külön ajánlat ment a nőknek és a férfiaknak.
42%-kal több átkattintást kaptak, a konverzió 123%-kal nőtt és a bevételeiket 141%-kal megnövelték. Nem is rossz, ugye? Van tovább.
A kutyaméret szerinti szegmentálás 750%-kal növeli az átkattintást
Egy palotapincsi gazdája nem ugyanazt fogja vásárolni, mint egy pitbull gazdája. Erre jöttek rá egy webáruházban, és a feliratkozóikat a kutyafajták mérete szerint szegmentálták.
A szegmentálva kiküldött kampányokat 10,2%-kal többen nyitották meg, a személyre (kutyusra) szabott ajánlatok 750%-kal magasabb átkattintási arányt hoztak, és az összbevétel 13%-kal nőtt.
A jó kiküldési idő 8%-kal több bevételt hoz.
Egy globális webáruház az egész világból fogadja a vásárlóit, ám a kiküldésük ideje mindig ugyanaz volt.
Aztán elkezdék időzónák szerint küldeni az e-maileket, és láss csodát, láss megnyitási arányt: 8%-kal több bevételeket hoztak az e-mailek, 11%-kal nőtt az átkattintás.
360 fokos adatbázisépítés a hasonló sikerekért
Szeretnéd a legújabb technikai lehetőségeket felhasználni az e-mail marketinged során? Viselkedés alapján szegmentálnál?
Akkor imádni fogod, amikor a II. Magyar Marketing Fesztiválon Fialka Krisztina, a ReachMedia cégvezetője bemutatja neked a 2015-ös e-mail marketing trendeket. 15 évük alatt több száz ügyfelüknek vezényelték már le a sikeresebbnél sikeresebb kampányokat, tehát nem tankönyvből, hanem tapasztalatból beszélnek.